Huquqiy maslahat - bepul,tezkor, hammaga!

  • 194 marta o'qildi

Toshkentning yozgi issiqlarida, soyada +40 daraja bo‘lgan paytda avtomobilni eng samarali sovutish usulini tanlaymiz.

Qiziqarli tajriba o‘tkazamiz: mashinani to‘g‘ridan-to‘g‘ri quyosh ostida qoldiramiz va bir necha soatdan so‘ng tekshiramiz — qaysi usul O‘zbekiston sharoitida salonni eng samarali sovuta oladi?

1-usul: konditsionerni to‘liq quvvatda yoqish

Eng odatiy usul: motorni ishga tushiramiz (masofadan Magicar, Starline, mobil ilovalar yoki signalizatsiya orqali), konditsionerni esa maksimal darajada qo‘yib qo‘yamiz.

Tajriba boshida salon ichidagi harorat 53,3 °C edi, 10 daqiqa o‘tgach 43,3 °C gacha tushdi.
15 daqiqadan so‘ng — 41,7 °C, 20-daqiqada esa — 39,4 °C. Shu paytda tashqi havo harorati 37,8 °C edi.

Bu usul shoshilinch hollarda uncha mos kelmaydi. Keling, boshqa usullarni ko‘rib chiqamiz.


2-usul: harakatda konditsioner va ochiq oynalar

Bu safar norasmiy tavsiya qilinadigan usulni sinab ko‘ramiz — yurish paytida konditsionerni yoqamiz va oynalarni ochiq qoldiramiz.

Salon ichidagi harorat: 52,2 °C. Bir necha daqiqa harakatdan so‘ng oynalarni yopamiz va o‘lchov olamiz:
7 daqiqada — 43,3 °C, 10-daqiqada — 38,3 °C, 15-daqiqada — 36,1 °C.


3-usul: harakatda konditsioner va yopiq oynalar (retsirkulyatsiya)

Bu safar ham mashinada yuramiz, konditsioner yoqilgan, lekin barcha oynalar yopiq. Shuningdek, retsirkulyatsiya (aylanma havo) rejimi yoqilgan.

5 daqiqada — 58,9 °C dan 50 °C gacha tushdi. 10-daqiqada — 41,7 °C, 15-daqiqada — 34,4 °C, 20-daqiqada — 31,1 °C.

Bu usul ancha samarali. Chunki yurish paytida motor aylanishi yuqori bo‘ladi va konditsioner yaxshi ishlaydi.

Muvaffaqiyat siri:

  • Oynalarni yopish.

  • Retsirkulyatsiyani o‘chirish, agar salon ichidagi havo tashqi havoga nisbatan issiqroq bo‘lsa.

  • Retsirkulyatsiya faqat salon ichidagi havo tashqi havoga nisbatan sovuq bo‘lganda samarali ishlaydi.


4-usul: eshik bilan “mashq qilish”

Salonni tez sovitishning eng samarali “xalqona” usuli — qizib ketgan havoni haydash.

Yo‘lovchi tomon eshigini ochamiz (yoki oynasini tushiramiz), haydovchi eshigini esa bir necha marta yopib-ochamiz.

Tajriba boshida — 57,2 °C, 5 daqiqada — 51,1 °C. Keyin tezroq pasaya boshladi:

  • 46,7 °C

  • 41,7 °C

  • 10-daqiqada — 38 °C

  • 15-daqiqada — 32,8 °C

  • Yakuniy natija — 30 °C

Eslatma: Avtomobilni oldindan masofadan ishga tushirib, konditsionerni yoqib, keyin esa eshik yoki oyna orqali qiziq havoni haydash — samarali usul.


Yilning issiq faslida mashina salonini tez sovitish bo‘yicha foydali maslahatlar

  • Harakatdagi avtomobil tezroq soviydi.

  • Konditsioner motor aylanishidan quvvat oladi.

  • Retsirkulyatsiya rejimini ishlatmang, agar mashina quyoshda turgan bo‘lsa. Salondagi havo tashqi havoga nisbatan issiqroq bo‘ladi va konditsioner ko‘proq harakat qilishga majbur bo‘ladi.


Elektromobillar uchun maxsus tavsiyalar

DVSli avtomobillarga qaraganda elektromobillarda salonni sovitishga alohida yondashuv kerak.

1. Oldindan sovitish funktsiyasidan foydalaning
Ko‘pgina elektromobillarda konditsionerni masofadan yoqish mumkin. Safardan bir necha daqiqa oldin ishga tushiring — salonga kirganingizda u allaqachon sovuq bo‘ladi.

2. Qisqa muddatga chiqsangiz — konditsionerni o‘chirmang
Masalan, 30-60 daqiqa do‘konga kirsangiz, elektromobilning klimat tizimini ishlashda qoldiring. Bu batareyadan uncha ko‘p quvvat olmaydi, lekin qaytib kelganda issiq salonga tushib qolmaysiz.

3. Oyna va tom qismiga e’tibor bering
Atermal (issiqlik o‘tkazmaydigan) plyonkalar va sifatli tonlash — salonni qizib ketishidan yaxshi himoya qiladi. Ular quyosh energiyasining 50-70% gacha bo‘lgan qismini qaytarib yuborishi mumkin.

Chat