bu davlat hokimiyati organining o‘z vazifalarini amalga oshirish bo‘yicha muayyan maqsadga erishishga yo‘naltirilgan va shu maqsadni amalga oshirish vositalari va yo‘llarini nazarda tutgan boshqaruv vaziyatini tahlil etish va baholashga oid erki ifodasidir. Qaror ijro hokimiyati tegishli organi kompetentsiyasi doirasida qabul qilinadigan me’yoriy yoki individual (aniq shaxs yoki vaziyatga taalluqli) huquqiy hujjat ko‘rinishida yuridik rasmiylashtirilishi natijasida huquqiy ahamiyat kasb etadi. Boshqaruv faoliyatini amalga oshirish jarayonida uzoq muddatli va muayyan soha bilan bog‘liq faoliyat (ishlar)ni istiqbolli loyihalalash yuzasidan qarorlar, masalan, maqsadli dasturiy qarorlar, joriy asosiy faoliyatni amalga oshirish bo‘yicha tezkor, protsessual, uslubiy, tavsiyaviy, individual va sh.k. qarorlar qabul qilinishi mumkin. Qarorlarni qabul qilish quyidagi bosqichlardan iborat bo‘lishi mumkin: qarorni qabul qilishning zarurligini asoslantirish; uning axborot ta’minoti; qaror mazmunini, shu jumladan, ko‘zlangan maqsadga erishish uchun zarur chora-tadbirlar va harakatlar ro‘yxatini shakllantirish; talab qilinadigan resurslar (mablag‘ va vositalar) turlariv ahajmini asoslash; qarorni amalga oshirish muddatlari va ijrochilarning aniq manzillarini belgilash; qaror qabul qilinishida manfaatdor taraflarni va ular bilan qaror mazmuni yuzasidan kelishish shakllarini o‘rnatish; zarur hollarda tegishli idoralar va mutaxassislar bilan maslahatlar tashkil etish; qaror loyihasini tayyorlash, muhoama qilish va uning samaradorligini dastlabki baholash; qarorni ifoda etuvchi hujjatning yuridik shaklini aniqlash. Qarorni tayyorlash huquqiy hujjat loyihasini rasmiylashtirish va tegishli tartibda qabul qilinishi bilan yakunlanadi